KÖTÜ BİR GÜN - GÜRGEN ÖZ


Yayınevi: DESTEK YAYINLARI
Sayfa Sayısı: 128


Arka Kapak Yazısı:

“İnsanlar, en çirkin gerçeği bilmenin bile güzel olduğunu anlamak istemezler... Hayat; kendisini alt edenindir...” – Nietzsche Biri psikolog, diğeri apartman görevlisi iki adam bir dairenin içinde sıkışıp kalırlar ve birlikte geçirecekleri üç saat boyunca hayatlarının en karanlık ve en garip gerçekleriyle yüzleşirler. Oyuncu ve yazar Gürgen Öz’ün kaleme aldığı bu çok katmanlı Kafkaesk novella, insan psikolojisinin karanlık dehlizlerine inme cesareti gösteren nefes kesici bir kurgu... Baba oğul ilişkisi, geçmişin sırları, sınıf çatışması, otorite ve güç savaşları, yalanlar, gerçekler, yüzleşilemeyenler ve içsel özgürlük arayışının gölgesinde oynanan, üstelik gerilim dozu giderek artan bir körebe oyunu... Kötü bir gün geçirdiğini düşünenler, bu kitabı mutlaka okumalılar. Çünkü çok daha kötü günler de var.

_____***_____***_____***______

Yorumum:

Gürgen Öz’ü çok yetenekli bir oyuncu olarak bilirdim, meğer yeteneği sadece ekran önünde değilmiş. İlk defa bir romanını okudum, çok etkilendim.
Kitabın arka kapağındaki son cümleler, o gün iş yerinde berbat bir gün geçirmiş olan beni çağırdı resmen.

“Kötü bir gün geçirdiğini düşünenler bu kitabı mutlaka okumalılar. Çünkü çok daha kötü günler de var.”

Aynı dairede sıkışmış kalmış bir psikolog ve apartman görevlisinin ( kapıcı değil, lütfen) her geçen dakika gerilimi artan konuşmasını okuyoruz. Kişilik bölünmeleri, sınıf çatışmaları, çocukluk travmaları… her şey iç içe geçmiş… düğümleri çözebilecek mi bakalım Erdem? Kendi tepetaklak olan hayatını henüz kabul edememişken, içselleştirememişken, karşılaştığı bu yabancı ona kim bilir daha ne duygusal sarsıntılar yaşatacak? Mesleği psikolog olan bir adamın, düştüğü durum karşısındaki çaresizliği ve öfkesi, yalın ve samimi cümlelerle anlatılmış.
Bir günde okudum ve bitti.. Sarsıcı bir kitap, emeğine sağlık diyorum ve daha fazla yazsın istiyorum. Birkaç kitabı daha var sanırım onları da ilk fırsatta okuyacağım.

Keyifli okumalar...

Altını Çizdiklerim:

📖 Anormal bir duruma gösterilen anormal bir tepki normal bir davranıştır.
Viktor E. Frankl

📖 Dışa bakan rüya görür, içe bakan uyanışlar yaşar.
Carl Gustav Jung



Yorumlar