LONDRA'DAN SEVGİLERLE - SARAH JIO



Kitabın Özgün Adı: The Look Of Love
Çeviren: Yasemin Büte
Yayınevi: EPSİLON YAYINEVİ
Sayfa Sayısı: 384


Arka Kapak Yazısı:

“Nasıl ki nergisler her bahar donmuş topraktan kendilerini gösterebiliyorsa ben de acıma dayanabilirdim.” Zorlu bir boşanma sürecini atlatmaya çalışan Valentina, yıllardır görüşmediği annesinin öldüğünü ve ona Londra’da Kitap Bahçesi isimli bir kitabevini miras bıraktığını öğrenince Amerika’dan İngiltere’ye uzanan bir yolculuğa çıkar. Çocukluğundan beri gerçek bir kitapsever olan Valentina Londra’nın en güzel semtlerinden birindeki kitabevini görür görmez bu masalsı yere âşık olur. Her girenin neşe ve huzur bulduğu Kitap Bahçesi, Valentina henüz bilmese de annesinin onun için hazırladığı sürprizlerle doludur. Ne var ki kitabevinin yüklü bir vergi borcu vardır ve Valentina annesinin mirasını yaşatmakla onu satmak arasında bir karar vermek zorundadır. Londra’dan Sevgilerle, Londra’nın pastel renkli sokaklarında Valentina’nın kalbini yepyeni bir şehre açıp kayıplarını, kırgınlıklarını ve bitmiş evliliğini temize çekmesinin umut dolu hikâyesi...
_____***_____***_____***______

Yorumum:

Saraj Jio çok beğendiğim yazarlardan biridir. Tüm kitaplarını okudum bu son romanı da yine insanın içini ısıtan cinsten bir romandı. Soluksuz okudum. Şu an içerisinde bulunduğum durumla büyük paralellik içermesi belki de kaderin bir işaretidir diye düşünüyorum… Eloise’in yaşadıkları daha da önemlisi yaşayamadıkları, hisleri duyguları benimki ile o kadar aynı ki… dünyanın neresinde olursak olalım kendimizle aynı duygu durumu içinde olan insanların varlığı bizi rahatlatmalı mı yoksa cesaret mi vermeli? Sanıyorum cevabı kendime saklayacağım… Kitabın konusu mu? Arka kapakta yazan cümleler size ipucu verecektir şöyle diyor ilk paragrafta: “ Zorlu bir boşanma sürecini atlatmaya çalışan Valentina, yıllardır görüşmediği annesinin öldüğünü ve ona miras olarak Londra’da bir kitap evi bıraktığını öğrenir ve Londra’ya yolculuğa çıkar…” Ancak kitabın duygusu öylesine derin ve içten ki. Bir annenin çaresizliği, kızına olan sonsuz sevgisi, gerçek aşkı bulmak ve yaşayamamak arasındaki kadersizliği… kızın annesine olan öfkesi ama beri taraftan annesini arayışı onu anlamaya olan çabası. Kendisini neden bırakıp gittiğini annesinin ona hazırladığı bir define avı oyunuyla adım adım öğrenmesi… Kitap Bahçe’sini kurtarmak için gösterilen çaba. Ve kitabın pek çok sayfasında bizim kültürümüzde de yeri olan bir sözü anımsadım: “ kız çocukları annelerin kaderlerini yaşarlar” Sadece bize ait bir söz ya da batıl inanç sandığım bu durum - Seattle’lı bir yazarın romanının temelinde bulunduğuna göre- belli ki globalmiş… Bir dergide okumuştum, Saraj Jio’nun bir sonraki romanı İstanbul ile ilgili olacakmış ki bu romanda da küçük bir atıfta bulunmuş. Türkiye’yi ve Türkleri çok seven Saraj Jio’nun erkek kardeşinin bir Türk ile evlenmesi belki bu sevgiyi perçinlemiştir bilinmez ama umarım bu yeni kitabı için İstanbul’a bir imza günü planlanır :) Biraz hüzünle, ama yine de keyifle okuyacağınız “Londra’dan Sevgilerle” ile bir an önce buluşun bence…

Keyifli okumalar...

Yorumlar