SAKLI BAHÇELER HARİTASI - NERMİN YILDIRIM





Yayınevi:  HEP KİTAP
Sayfa Sayısı: 348


Arka Kapak Yazısı:

Bir yayınevinin genel yayın yönetmeni olan Rıdvan bir sabah masasında elli üç yıl önce yazılmış iki mektup bulur. Başta mektupların yanlışlık sonucu masasına bırakıldığını düşünerek bunun üzerinde durmaz. Ancak mektuplar en umulmadık zamanlarda gelmeye devam eder. İki kız kardeşin birbirlerine yazdıkları mektupları kendisine kimin, ne amaçla gönderdiğini bulmaya çalışan Rıdvan bir yandan da mektuplardaki, geçmişten günümüze uzanan gizemi çözmeye çalışır. Nermin Yıldırım aynı dönemde, ayrı coğrafyalarda yaşamış iki kadının ortak kaderini yaklaşık otuz yıllık bir zaman dilimine yayarak yakın tarihe ayna tutuyor. Yeni baskısı hep kitap’tan çıkan Saklı Bahçeler Haritası gerilim ve merak unsurunun hiç eksilmediği, ustaca kurgulanmış olay örgüsüyle çok hikâyeli, sarsıcı bir roman.

_____***_____***_____***______

Yorumum:

Nermin Yıldırım ile bu kitap sayesinde tanıştım ve hayran oldum. Öylesine sade, akıcı ve etkileyici yazmış ki... Kitabın daha ilk sayfalarında iki aşığın birbirine yazdığı mektuplar sandığım şeyin aslında iki kız kardeş olduğunu anladığımda durup düşünmüştüm. İyi de bütün büyü bozuldu ki, bundan sonra daha ne yazabilir ki diye... öyle güzel bir kurgu ki takdir ediyorum tebrik ediyorum. Kitabın sonu da asla tahmin ettiğiniz gibi değil.. Kitabı keyifle okudum. Bir kitabın içimde duygular uyandırmasına bayılıyorum. Dünyadan kopup o anda o mekanda kaybolmaya da. Yan olayları ana hikayeye o kadar güzel bağlamış ki yazarımız acaba bu gerçek bir hayat hikayesi mi diye düşünmeden edemedim. Fotoğrafçılık ve sanat tarihi ile yakınen ilgilendiğim için Guernica, detaylarını net bildiğim bir olaydır. Bir roman olgusu içinde Guernica ve Dersim’i bir araya getirmek müthiş bir zeka ürünü bence, çok çok hayran kaldım... Yazarın diğer kitaplarını da derhal alıp okuyacağım aynı tadı alacağımdan eminim ama bu kitap benim adıma hep bir adım önde olacak kendisiyle tanışmamı sağladığı için.. Etkileyici, akıcı, dokunaklı bir hayat hikayesi okumak isterseniz mutlaka bu kitabı okumalısınız diyorum.

Keyifli okumalar...

Yorumlar