LEOPAR- JO NESBO





Kitabın Özgün Adı: Panserhjerte   
Çeviren: Can Yapalak
Yayınevi:  DOĞAN KİTAP
Sayfa Sayısı: 714
Arka Kapak Yazısı: 

Oslo'da iki kadın ölü bulunur; nasıl açıldığı belirlenemeyen yirmi dört yarayla kendi kanlarında boğulmuşlardır. Bir seri katilin işine benzeyen bu cinayetler kısa zamanda basının ilgi odağı olur. Ortada bir ipucu yoktur, polisin eli kolu bağlıdır ve onlara yardım edebilecek tek kişi, Harry Hole Hong kong'da inzivaya çekilmiş, "Kardan Adam" vakasının travmasından kurtulmaya çalışmaktadır. Babasının ağır hasta olduğunu duyan Harry, gönülsüzce Oslo'ya geri döner. Katil elini yeniden kana bulayınca soruşturmaya dahil olmaktan kendini alamaz. Ve çok geçmeden hem mesleki yeteneklerini, hem de kişiliğini sınayan bir psikopatla karşı karşıya olduğunu anlar.



 _____***_____***_____***_____

Kitap İle İlgili Yorumum: 

Zaman zaman farklı arkadaş gruplarımdan Jo Nesbo harika bir yazar, süper kurguluyor, müthiş yazıyor minvalinde bir sürü geri dönüş aldım. Ancak bir türlü fırsat bulup okuyamamıştım. Haydarpaşa Garı'ndaki Kitap Günleri etkinliğinde dolaşırken gördüm bu kitabı. Kapağında, "Nesbo'yla henüz tanışmadıysanız şimdi tam zamanı" yazıyordu. Kayıtsız kalamadım bu çağrıya elbette. Fakat bence bu bir tanışma kitabı olmamalıymış. Çünkü Bu romanda bir önceki - veya daha önceki bilemiyorum- romanına ve onun baş kahramanına (Kardan Adam) fazlasıyla atıf var. Haliyle kitabın bu kısımlarına yabancı kaldım pek hoşuma gitmedi bu yabancılaşma.Az önce bahsettiğim durumu ve hatırı sayılır kalınlıkta bir roman oluşunu dezavantaj olarak saymazsanız oldukça sürükleyici, gerilim dozu yüksek bir roman olduğu tartışılmaz. Hatta bence filmi çekilse Testere Serisi'ne rakip bile olabilir. Kitapta tasvir edilen cinayet silahı değişik bir nesne. Keşke çizim kabiliyetim olsaydı da hayalimde canlandırdığım imgeyi buraya aktarabilseydim...Elini eteğini cinayet işlerinden çekmiş, bir nevi inzivaya çekilmiş, ruhsal problemleri olan, hayatı allak bullak dedektif  karakterlerinin serilerini birkaç farklı yazarın gözünden okudum. Hatta bu ara fazla üst üste okudum sanırım sıkılmaya bile başladığımı söyleyebilirim. Ancak her defasında anlatılan olayın kurgusu beni içine çekiyor. Bu kitapta da öyle oldu. Psikopat, sadist bir katilin peşindeyiz neticede, ancak öyle bir yan karakter var ki... Bence bu romanın yıldızıdır kendisi. Kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyor katilimizle. Ve biz bunu kitabın son sayfalarına kadar anlayamıyoruz. Gerilim arka planda durmaksızın devam ederken gizem de son ana kadar korunmuş. Bu anlamda çok başarılı buldum romanı. 714 sayfalık bir roman için ciddi bir başarı bence.Polisiyenin gerilimle bezenmiş halini seviyorsanız mutlaka okuyun derim. Ben yazarın diğer romanlarını da okumayı düşünüyorum. Tabi ilk önce Kardan Adam'ı :)

Keyifli okumalar...


Yorumlar