KAYIP ŞEYLERİN BAKIM KLAVUZU-JONATHAN EVISON


Kitabın Özgün Adı: The Revised Fundamentals Of Caregiving
Çeviren: Kıvanç Güney
Yayınevi: DOMİNGO YAYINLARI
Sayfa Sayısı: 301
Arka Kapak Yazısı: 
Bakıcılığın esasları üzerine kısa bir gece kursuna yazılmak, dibe vurmuş ve meteliksiz Ben Benjamin için yapılacak en akıllıca şey gibi gözükmüştü. Ama el kitapçığındaki hiçbir şey - ki onu da doğru dürüst okumamıştı- Ben'i tekerlekli iskemleye hapsolmuş sivri dilli ergen Trevor'a hazırlamaya yetmeyecekti. Bakıcılığın ilk kuralı Profesyonel Davranmak. Bu yüzden Ben, karısı Janet'in neden boşanmak istediğini ya da dün gece neden intiharı düşündüğünü Trevor'a anlatmadı.
Bakıcılığın ikinci kuralı Duygusal Bağ Kurmamak. Bu yüzden Ben, Trevor'ı bir minibüsün arkasına bindirip babasıyla arasını düzeltmesi için çöl ortasında yüzlerce kilometre yapmayı aklının ucundan bile geçirmemeli. Özellikle de böylesine epik bir yolculuk muhteşem felaketlere gebeyken...


_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

"Er ya da geç bu olacak. İyisi mi hazır ol. Hazırlıksız yakalanmaya hazır ol. Hiçbir şey yıkılmaz değildir."

Arka kapağını okuduğumda hiç düşünmeden aldığım bir kitap oldu bu.Bir erkek bakıcı fikri çok değişik gelmişti. Beni kitaba çeken bir tek bu fikir olsa da itiraf etmeliyim roman arka kapağından çok daha fazlası. Genelde arka kapak yazıları süslü püslü cümleler kullanarak, içeriği abartabiliyor ama bu roman için yazılanlar eksik bile kalmış.

Öylesine derin bir roman ki... Bir insanın kırgınlıklarını, acılarını, iç hesaplaşmalarını böylesine mizahi bunaltmadan anlatmak herkesin harcı değildir diye düşünüyorum.

Evli ve iki çocuk sahibi Ben'in tekerlekli sandalyeye mahkum ergen Trevor ile ilişkisi üzerine kurulmuş olmasına rağmen yan karakterler sayesinde roman zenginleşmiş. Herbiri sayesinde Ben'in içinde sakladığı geçmişin karanlık tarafına şahit olabiliyorsunuz.

Romanın ana fikri sanıyorum şu: "Bazen açıklayamadığımız olaylar için kader deyip geçmek tek şansımız olabiliyor. Bazen de Let it go demek gerekebiliyor... Devam edebilmek için her şeye, herkese ve en önemlisi kendine bir şans daha vermek zorundasın..."

Konu duygusal ve kitap oldukça ağır olabilecekken yazarın ustalığı sayesinde samimi, sıcak ve yer yer komik, gülümseten bir roman olmuş. Pişman olmayacaksınız mutlaka okuyun.

Bu kitap sayesinde kafamda oluşturduğum "Domingo boş bir kitap yayınlamaz" gerçeği yine değişmedi benim için

Keyifli okumalar:)

Edit: 2016 yılında kitabın filmi de çekildi. İzlemeyenler internette veya Netflix'de bulabilirler. Başarılı bir film olmuş. Zor bir konu, oyuncuların performanslarının son derece önemli olduğu bir filmdi. Bence alınlarının akıyla çıkmışlar bu işten. 
IMDB puanı 7,1 / 10. 
Ama yine de önce kitabı okuyun derim...


Yorumlar