İYİ KIZ-MARY KUBICA



Kitabın Özgün Adı: The Good Girl
Çeviren: Zeynep Yeşiltuna
Yayınevi: MARTI
Sayfa Sayısı: 460
Arka Kapak Yazısı: 

İyi bir insan olup olmadığıma karar verecek olanlar kim? Ailem mi? Arkadaşlarım mı? Yoksa ne yaşadığıma dair en ufak bir fikri bile olmayan etrafımdaki insan kalabalığı mı?
Tabi ki hiçbiri...
İyi ya da kötü biri olduğumu benden başka kimse bilemez.
Nüfuzlu bir ailenin kızı olan resim öğretmeni Mia, esrarengiz bir yabancıyla barda tanıştığı gece ortadan kaybolur. Genç kız aylar sonra ıssız bir kulübede bulunur, ancak o eski Mia değildir artık. Tamamen değişmiştir ve yaşadıklarına dair bölük pörçük parçalar hatırlamaktadır. en tuhaf olansa, kendini artık Chloe olarak tanıtmasıdır. Peki kimdir bu Chloe denen kız? Ve Mia neden kendisine bu isimle hitap edilmesini istemektedir?
Bu soruların cevabını hiçkimse bilmemektedir. İşin aslı, Mia'ya dair bilinmeyenlerden yalnızca biridir bu...
17 ülkede yayınlanan, zekice kurgulanmış sıra dışı hikayesiyle İyi Kız, kusursuz ailelerin bile göründükleri kadar mükemmel olmadıklarını kanıtlar nitelikte çarpıcı bir ilk roman.

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

Uzun süredir Martı Yayınlarına temkinli yaklaşıyordum. Son dönemlerde piyasaya sürdükleri kitapları çok iyi bulmuyordum açıkçası. Sanki bir tek Tess Gerritsen kitapları kayda değer olan diğerleri ise vasat bir yayın evi gibi imaj çizmeye başlamıştı gözümde ve çok üzülüyordum. Çünkü Martı Yayınları benim ilk göz ağrılarımdan biridir. Bu romanı gördüğümde yine endişeliydim ama arka kapak yazısı beni çekti aldım.

Gerçekten sürükleyici, canlı, aktif, kolay okunan, akıcı, sade dilli bir roman olduğunu yadsıyamam.
Bir kaçırılma olayı okuyoruz. O nedenle aksiyon filmlerini aratmayan bir performans var kitabın satırlarında. Ancak arka kapak yazısında biraz mistik ya da doğaüstü çağrışımlar yapabilecek cümleler kullanılmış. Sıra dışı bir roman değil kesinlikle hatta oldukça sıradan bir kaçırılma olayı ve sebebi. Yani bir kitabın satması için illa ki bu tip "Sıra dışı", "Olağanüstü", "Tahmin edilemez".. vs gibi ibarelerin olması şart mı bilemiyorum. Bence gayet sıradan bir roman ama hiç kötü değil. Hatta capcanlı ve güzel, özellikle benim gibi aksiyon sever bir kişiyseniz.
Martı Yayınlarına teşekkür ediyorum onlardan kopmamamı sağladıkları için... 

Keyifli okumalar:)


Yorumlar