ARJANTİN RÜYASI-TUĞRUL TÜRKKAN


Yayınevi: ALFA
Sayfa Sayısı: 413
Arka Kapak Yazısı: 

İş için Arjantin'e giden Kerem Laçin'in hava alanında genç kızla ayak üstü sohbeti sıra dışı bir yolculuğa dönüşür. Çekici yeşil gözlere sahip genç kızın ismini dahi öğrenememiştir- tek bildiği, kız telefonda konuşurken kulak misafiri olduğu, "Yo voy a Rosa Verde" cümlesidir.
Yeşil gözlerin efsunuyla Buenos Aires sokaklarında başlayan arayışta, Kerem Laçin'in tuhaf ve romantik içsel yaşamının derinlerine iniyoruz. 
Tuğrul Türkkan'ın ilk romanı romantik aşka ve metafizik anlam arayışına farklı yönlerden bakmakta. Roman kahramanlarının psikolojik geçişleri romandan bir an bile uzaklaşmanıza izin vermiyor. Baudelaire'in ünlü dizesinden Arjantin'in büyülü dünyasına doğru bir serüven bekliyor bizi:
"Tuvalde belirsiz bir görünüştü,
Ressamın düşle tamamlayacağı..."

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

Kitap yazmak başka roman yazmak bambaşka bir olaydır bana göre. Sıradanlığa kaçmamak için özgün bir konu bulmak, bu konuyu oya gibi ince ince işlemek ve bunu yaparken akıcı bir anlatım kullanmak zor iştir. Tabi bir de inanılırlık önemli. Aksi durumda mistik ya da bilim kurgu gibi algılanabilirsiniz.

Böyle bir girizgahtan sonra bu roman için sunu söyleyebilirim. Konu oldukça ilginç. Dallanıp budaklanan cinsten. Karakterler epey sıra dışı. Bu merak uyandırıcı bir unsur. Yazarın donanımlı bir geçmişi var. Açık söyleyeyim ben biraz internetten araştırdım ama araştırmasam bile okuduklarımdan çıkarabilirdim. Değişik kültürler, sosyoekonomik yapı, siyaset, din, felsefe, sanat ve pek çok şey hakkında roman arasına gizlenmiş bilgiler bulmak mümkün. 

Detaylı tasvirler sizi bir anda bulunduğunuz yerden alıp bir hava alanına, Arjantin'de bir bara veya geçmişte orta halli bir ailenin aksam yemeği sofrasına götürebiliyor. Hızlı bu geçişler dikkat dağınıklığı yaratır mı bilemiyorum ama merak sizi son sayfaya kadar götürüyor bir şekilde.

Daha öncesinde farklı alanlarda bir çok başarılı işler yapıp kitap yazmış sayın Tuğrul Türkkan'ın bu ilk romanı umarım hak ettiği ilgiyi görür. Yolu açık olsun diyorum ve ilk romanının ilk baskısını adıma imzalama inceliği gösterdiği için teşekkür ediyorum. 

"Arjantin Rüyası" benim için de bir ilke imza attı. Tahmin ediyorum, ilk defa bloğumun yazar bir ziyaretçisi oldu ve kitabını okuyup yorumlarımı paylaşmamı rica etti, onur duydum...
   
Bir yandan romantizm, aşk ve maceranın içinde koşarken bir yandan da kişilerin iç dünyasını keşfetmek isterseniz, mutlaka bu kitabı okuyun. Değişik kitaplara şans vermek gerekir... 
Keyifli okumalar.... 


Yorumlar

  1. Sizin blogu bir süredir takip ediyorum, sizin önerinizle aldığım ikinci kitap oldu. İyi ki yazmışsınız, ben de aldım. Üslubu beğendim... Çoğu bölümde atmosferi güzel veriyor kitap... Düş bölümlerinde biraz gerçekçilikten uzaklaşıyor, öte yandan anlatım olarak en çarpıcı bölümler de orası, üslüp düşlerde lirikleşiyor... Post-modern Don Kişot...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim sizin de yorumunuzu paylasmaniza. Blogumu takip etmeniz ve kitap alma karar asamasinda size yol gostermesi bana ayri bir mutluluk oldu. Tesekkur ediyorum. Sevgilerimle

      Sil
  2. http://www.birgun.net/haber-detay/yesil-gulun-sirri-100724.html Bu eleştiri yazısını okuduktan sonra aldım, pek göz önünde olmayan ama derin bir kitap... Şaşırttı...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder