SORRY bir özür dileme projesi- ZORAN DRVENKAR



Kitabın Özgün Adı: SORRY
Çeviren: Gülderen Pamir
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 354
Arka Kapak Yazısı: 
Berlinli dört genç arkadaş Sorry adında bir ajans kurdular. Yaptıkları iş, "şirketler adına, hata yapılan çalışandan özür dilemek". Onların sayesinde vicdanını rahatlatan insan sayısı gittikçe artıyor... Ancak, son anlaşma biraz sorunlu: Özür dilenecek kişi bir ölü!

Bilinçaltının derinliklerinden çığlıkların yükseliyor. Dipten kaçıp kurtulmasına sadece saniyeler kalmış bir dalgıç gibisin. Çığlığın seni karanlıktan çekip çıkartacak bir halat. Çığlığın, tek bir nefesle özetlenen hayatın.

_____***_____***_____***_____
Yorumum: 

Bu kitabı epey bir süredir okumak istiyordum ancak internetten satış yapan hiçbir kitapçının stoğunda bulamamıştım. Nereden tahmin edebilirdim ki bir mahalle arası kırtasiyede bulacağımı... Görür görmez üzerine atladım tabi

2009 yapımı "UP IN THE AIR" isimli çok hoş bir George Clooney filmi vardır. İzleyenleriniz olmuştur mutlaka. Burada George Clooney'nin canlandırdığı, karizma ötesi  Ryan Bingham karakterinin kartvizitinde yazan ünvan; iş küçültme uzmanı gibi bir şeydi... Yani mali krizde olan şirketleri kurtarmak için işten çıkarmalar yapan ve insanların yüzüne çatır çatır "kusura bakmayın işinize son verildi" diyen kişiydi.. Kitabın adı daha ilk gördüğüm günden beri bana nedense bu filmi çağrıştırdı ve ne tesadüftür ki bu kitabın da basım yılı 2009.. Bir esinlenme var belli ki ama yönünü bilemeyeceğim...


Bu kitap dram, duygusal komedi filan değil. Filmi izleyenlerde böyle bir çağrışım yapabilir. Ve tıpkı benim gibi o zaman siz de acayip ters köşeye yatarsınız.. Oldukça Sayko bir kitap. Cinayetli karmaşalı... Konu çok acayip acayip olmasına ama kitabin kurgusu da çok acayip.

Ben beğendim... Değişik bir polisiye gerilim arayanlar sevebilirler bence.. Küçük bir dip not olarak şunu belirtmek isterim: okurken çok fazla ara vermemek lazım kafanız karışmasın diye.


Keyifle ve heyecanla okuyun...


Yorumlar