FİLM KULÜBÜ-DAVID GILMOUR



Kitabın Özgün Adı: The Film Club
Çeviren: Dost KÖRPE
Yayınevi: DOMİNGO
Sayfa Sayısı: 218
Arka Kapak Yazısı: 
Sıra dışı bir anlaşmaydı: Jesse okulu bırakabilirdi, bütün gün uyuyabilirdi, çalışmasına ya da kira ödemesine gerek yoktu... 
ama karşılığında haftada üç film seyretmesi gerekiyordu... babasının seçtiği üç filmi.

Baba oğul haftalarca yan yana oturup Çılgın Romantik'ten Rıhtımlar Üstünde'ye, temel İçgüdü'den Tatlı Hayat'a, gelmiş geçmiş en iyi (ve bazen de en kötü) filmleri izlerler. Filmler sayesinde hayattan konuşurlar... kızlardan, müzikten, kalp acısından, işten, uyuşturuculardan ve dostluktan bahsederler. Oğul giderek kaotik bir ergenden özgüvenli bir genç yetişkine dönüşür, ama Film Kulübü biraz mutlu biraz buruk, kaçınılmaz sona yaklaşırken, Jesse babasını bile şaşırtan bir seçim yapar...


_____***_____***_____***_____
Yorumum: 

" FİLM KULÜBÜ" okunması zahmetli olmayan bir kitap. Edebi bir yön aramak isteyenleri tatmin edeceğini söyleyemem, zira sanki bir günlük okuyormuş hissiyatı verdi bana. Kimine göre çekici bir durum olabilir tabi bu. Gilmour ailesinin daha doğrusu bu ailenin biri ergen diğeri orta yaşlı iki erkeğinin 3 yıl boyunca birbiriyle olan paylaşımlarını okuyoruz.

Jesse'nin okulu bırakma kararından ziyade, aldığı büyük riskle oğlunun bu kararına saygı duyup karşı çıkmayan baba daha şaşırtıcı elbette. Bir erkek çocuk annesi veya babası olsaydım belki daha çok içselleştirebilirdim bu kararı ve yaşanan süreci.

Kitap bittiğinde düşünmeden edemedim: Ya işler ters gitseydi? David Gilmour ben böyle bir karar aldım ama sonuç hüsran oldu siz siz olun çocuklarınızı zorla da olsa okula yollayın ana fikirli bir kitap yazar mıydı? Cevabı verdiniz zaten. e peki o zaman bir ebeveynin seneler sonra böyle bir kitap yazmasının amacı ne olabilir? Radikal bir baba olarak kendisini mi övmek, Jesse'yi mi övmek, diğer babalara farklı bir bakış açısı mı ortaya koymak örnek teşkil etmek ya da Jesse'nin şu anki popülaritesini mi artırmak veya sadece ailelerini mi göstermek... nedir bilemedim... Biraz internetten araştırdım baba ve oğul bir arada bazı açıklamalar yapmışlar, buyurunuz:

Gilmour Boys

Kitap bir hayatın önemli bir döneminin kesiti olduğu için yorum yapmak bana düşmez. Yalnız, David Gilmour'un film kültürünün oldukça geniş olduğunu söylemek gerek, bazı tespitlerine katılmasam da şapka çıkardığım yorumları da yok değil...
Yormayan, üzmeyen ve çabuk biten bir kitap isterseniz  Film Kulübünü deneyebilirsiniz.

Keyifli okumalar


Yorumlar