DÜNYANIN EN TUHAF OYUNU-ELLEN RASKIN



Kitabın Özgün Adı: The Westing Game
Çeviren: Yasemin Balkancı
Yayınevi: EPSİLON
Sayfa Sayısı: 262
Arka Kapak Yazısı: 

Herkesin kaderini değiştirecek o günde, birbirlerinden çok farklı on altı kişi Samuel W. Westing'in vasiyetini okumak için bir araya gelmişti. Kendilerini bir anda Westing'in katilini bulmak için yarıştıkları heyecan dolu bir oyunun içinde buldular. Hırsızlar, fırtınalar ve bombalamalar arasında miras oyunu devam ediyor. Tuhaf, oyun aşığı milyonerin mirasını kimin alacağını henüz kimse bilmiyor. Sam Westing ölmüş olabilir ama bu, son oyunun oynamasına engel değil.

Bu oyunun bütün ip uçlarına sahip yalnızca iki kişi var. Birisi Westing'in varislerinden biri. Diğeri de sensin!

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

Arka kapak yazısını okuyup büyük bir heyecanla aldığım kitabın bana yaşattığı hayal kırıklığını hala üzerimden atabilmiş değilim...

Esasında kendime söz vermiştim. Bu tip iddialı isimlere sahip, bestseller veya büyük büyük şeyler vaat eden kitapları asla almayacağıma dair.. Merakıma yenik düştüm maalesef...

İlk defa bir kitap hakkında bu derece olumsuz bir kanaate sahibim ve ilk defa bir kitabın 120 küsürüncü sayfalarında okumaktan sıkılıp, sayfa atlamanın kralını yaparak son 10 sayfasını okudum. Tahmin edersiniz ki hiç bir şey kaçırmamışım. Hani bazı (tamam hepsi) Türk dizileri vardır. 100 bölüm izlemezsin 101. bölümde bir bakarsın o güne kadar ne olmuş şıp diye anlar, yadırgamazsın. İşte tam o kıvamda bir kitapmış "Dünyanın en tuhaf oyunu"

Sözüm ona bir gizem, sır perdesi ve büyük bir merak üzerine oturtulmaya çalışılmış. Belki niyet iyi ama sanki vur deyince öldürülmüş gibi geldi bana. Bir defa 16 karakter nedir yahu? Bir an geldi ki acaba elime kağıt kalem alsam da bir şablon mu çıkarsam diye düşünmedim değil :) Sherlock Holmes veya Agatha Christie özentisi desem o da değil.. Nevi şahsına münhasır bir roman olmuş adı üzerindeki bu kitap :)

Bloğumu okuyan varsa-ki umarım vardır-öznel yargılarımın sizi çok fazla etkilemesine izin vermeyin dilerseniz. Sam amcanın mirasçılarından biri olup oyuna katılmak isterseniz keyifli okumalar dilerim :)


Yorumlar

  1. tüh okkdaarda para verdik bende hayak kırıklığına uğradım :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder