PETER PAN ÖLMELİ-JOHN VERDON



Kitabın Özgün Adı: Peter Pan Must Die
Çeviren: Enver GÜRSEL
Yayınevi: KORİDOR
Sayfa Sayısı: 523
Arka Kapak Yazısı: 
John Verdon'un şimdiye dek yazdığı bu en şaşırtıcı romanında, her olayı bulmaca çözer gibi ele alan Dave Gurney, polisin belirttiği şekilde işlenmesi imkansız olan bir cinayeti sıra dışı dehasıyla çözebilecek mi...

Varlıklı bir iş adamı, annesinin cenazesinde suikasta kurban gitmiştir. Suçlu bulunan karısı tutuklanır ve ömür boyu hapse mahkum edilir. Onun masum olduğuna inanan sürgündeki dedektif Hardwick, bu esrarı çözebilecek tek kişinin, Dahi Dedektif Dave Gurney'in kapısını çalar.
Suikastçinin, bulunduğu noktadan hedefi vurabilmesinin imkansızlığı sadece Gurney'in dikkat edebileceği küçük bir ayrıntıydı.
Gurney soruşturma için delilleri toplamaya başladıkça birbiri ardına tuhaflıklar olduğunu fark eder ve çok geçmeden tehlikeli bir adamın, sonucunda sadece ölüm olan şeytani hamleleriyle karşı karşıya kalır. Bu adamla alay eden herkes, bir gün ansızın ortadan kaybolmuş, kendilerinden bir daha hiç haber alınamamıştır. Öldürürken hep aynı şarkıyı mırıldanan, dünyanın en azılı tetikçisi, çocuk görünümlü olduğu için "Peter Pan" denilen sihirbaz bir cani.

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 
Polisiye roman okumaya hatırı sayılır bir süre ara verdiğimi fark edince bu romana başladım. Kitap dört ana bölümden oluşuyor. Bir kompozisyonun dört paragraftan oluşması gibi düşünebilirsiniz. İlk paragraf giriş, sonraki iki paragraf gelişme ve son paragraf sonuç. Bu çerçeveden baktığımızda Giriş bölümünü beğendim. İnsanda merak uyandıracak bir gizemle başlıyor kitap. 2. ve 3. bölümlerde de bu merak, yaşanan olaylar, bulunan deliller, yapılan beyin fırtınaları ve muhteşem dedektif Dave'in gözü pek hamleleriyle oldukça sürükleyici bir hal alıyor. Ancak kitabın sonuna geldiğimizde, olayın ve işlenen onlarca cinayetin sebebinin bulunduğu ve çözümünün yapıldığı 4. bölümde, beklediğimi bulamadım desem yeridir... "Ne bekliyordun ve ne bulamadın?" diye sorabilirsiniz tabi... Şöyle cevap vereyim... Peter Pan ölmeli.. Evet tamam ölsün ama neden ölmeli? onca cinayet işlediği ve işlemeye devam edeceği için mi? saçma... 
Söz konusu cinayetin sebebi çok çok basit... Kitabın sonlarına doğru sanki yazar biraz kopukluk yaşamış gibi geldi bana... Bence özellikle Peter Pan'ın iç dünyası, kişiliği üzerinde biraz daha bir şeyler yazılmalıydı... Ölüm makinesi çocuk görünümlü bir katil tanımlaması bana Chucky'i de hatırlatmadı değil :)
Özetle kitabın sonunu beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Eğer bu bir film olsaydı, çok kızardım kendime bu filme para mı verdim ben şimdi diye ... Ama tabi söz konusu kitaplar olunca verilen paraya çok hayıflanmıyorum... 
Evet pozitif Ayrımcılık yapıyorum farkındayım

Hımm bir de aklımızda olsun gün gelir lazım olur diye küçük bir not kitaptan :)
* Açıklanamayan gülüşlerin, aldatmaca konuşmayı gerçekçi gösterdiğini uzun zaman önce öğrenmişti Gurney... (sy:113) 

Keyifli okumalar :)


Yorumlar