ÇIKMAZ SOKAĞIN SIRRI-MARIAN KEYES


Kitabın Özgün Adı: The Mystery Of Mercy Close
Çeviren: Beril Tüccarbaşıoğlu Uğur
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 674
Arka Kapak Yazısı: 

"Helen Walsh aşka, korkuya, depresyona ya da sıcak içeceklere inanmıyor..."


Merak uyandırıcı, hareketli ve çok, çok komik Çıkmaz Sokağın Sırrı, kırılgan ve sivri dilli özel dedektif Helen Walsh'un hikayesi. Bir kayıp vakası onu eski sevgilisi 

Jay Parker'ın karanlık ve ışıltılı dünyasına sürüklerken, Helen, yeni sevgilisi seksi dedektif Artie Devlin'den giderek uzaklaşacak. Zeki ve ayakları yere sağlam basan Artie mi... Kurnaz ve sağı solu belli olmayan Jay mi... 

Bu iki bambaşka ancak eşit derecede etkileyici erkek ve kendi karanlığı arasında kalan Helen bir şeye inanmaya başladığını fark edecek. Aşka mı, korkuya mı? Okuyup öğrenmek size kalmış...


_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, yıl içerisinde okuduğunuz kitapların toplam sayfa sayısını merak eden bir tür deli iseniz (tıpkı benim gibi), bu kitap o istatistiği birden canavar gibi artıracaktır. 
Bir insan nasıl 674 sayfa yazar anlayabilmiş değilim... Esasında bundan yanılmıyorsam iki yaz önceydi Marian Keyes ile tanışmam. Bodrum'da "Senden Başka yok" adlı kitabının cep boyunu bulup almıştım. Okuması kolay, konusu basit, eğlenceli esprili bir anlatım tarzı olduğu için tam bir yaz kitabı olduğunu düşünmüş ve çok beğenmiştim. Bu deneyimden cesaret alarak "Çıkmaz Sokağın sırrı"na göz diktim...

Tabi anlamışsınızdır yazdığım girizgahtan... İlk okuduğum kitabındaki kadar güzel bir tat alamadım bu sefer Marian Keyes'in yazdıklarından. Ancak inat ettim son sayfanın son kelimesine kadar okudum. Tamı tamına 674 sayfa. Oku oku bitmedi yahu. Taşıması ayrı dert okuması ayrı dert. Ben bunu okuyup bitirene kadar sevdicek 3 kitap bitirdi. Kitabın ana konusunu yazsam sanıyorum maksimum 300 sayfa olur. 

Konu esasında ilgi çekici ve basit. Eskilerin ünlü müzik grubu Laddz'lerin (4 erkekten oluşan bir grup) menajeri Jay Parker, bu grubu tekrardan popüler yapmak için bir dizi konser anlaşması ayarlıyor.Grup üyeleri artık yaşını başını almış ağır abiler haline geldiklerinden Jay'in sahnede yapmalarını istediği dans koreografilerinden hiç hoşlanmıyorlar ancak, hepsinin maddi durumu çıkmazda olduğu için kabul etmek zorunda kalıyorlar. Fakat grup üyelerinden Wayne'in aniden ortadan kayboluşu bütün planları alt üst ediyor.Paniğe kapılan Jay Parker, olaylı bir şekilde ayrıldığı eski sevgilisi ve özel dedektif olan Helen Walsh'u arıyor ve Wayne'i bulmasını istiyor.

Benim birkaç cümleyle konusunu anlatabildiğim, ve eminim ki sizin de aklınızda ufak bir senaryo oluşturabildiğim bu kitabın hacminin artmasının sebebi yan karakter ve yan olayların aşırı detaylandırılarak anlatılması.. Helen Walsh ve ailesinin bütün üyelerinin tek tek analizi, Laddz grubunun dört üyesinin de ayrı ayrı analizleri, Helen'in yeni sevgilisi ve onun ailesinin yaşadıkları ...vs vs 

Marian Keyes Chic-lit* edebiyatının en önemli kadın yazarlarından kabul ediliyormuş.Chic-lit edebiyatı bilirsiniz ki Bridget Jones'un Günlüğü ya da Sex and The City gibi kafanızı boşaltmanızı, keyifli vakit geçirmenizi sağlayan ve okurken sizi yormayan kızsal kitaplardır. Yazın deniz kenarında bu tarz kitapları okumayı çok severim ben. Ama soru şu: "bir Chic-lit kitap niçin 674 sayfa olur?"

Allahtan yazım dili sıkıcı değildi ve çevirisi çok iyiydi, okudum gitti...
Ancak bu yazarın bir üçüncü kitabını okumak için sanırım araya birkaç yıl zaman koyacağım ve almadan önce en az bir hafta düşüneceğim...

* Chic-lit: Chicken Literature'ın kısaltması tam türkçe karşılığı piliç edebiyatı 

Yorumlar