AVUÇLARININ ARASINA BİR KALP BIRAKTIM-DANI ATKINS

Kitabın Özgün Adı: Fractured
Çeviren: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: Koridor Yayınları
Sayfa Sayısı: 326
Arka Kapak Yazısı: 
O geceki kaza her şeyi değiştirdi... Şimdi, kazadan beş yıl sonra Rachel'ın hayatı paramparça. Babası ölümcül hasta. Küçük bir apartman dairesinde yaşıyor, sonu olmayan bir işte çalışıyor ve yüzündeki derin bir yara izi ile birlikte, en sevdiği kişinin ölümünden kendisini sorumlu tutuyor. Zamanı geri almak için her şeyini verirdi. Ama hayat buna asla müsade etmez. yoksa eder mi?

O geceki kaza her şeyi değiştirdi... Yine kazadan beş yıl sonra, Rachel'ın hayatı bu kez mükemmel. Harika bir nişanlısı, onu sevgiyle kucaklayan eskisi gibi sağlıklı babası, çevresini saran dostları ve hep hayalini kurduğu bir işi var. Fakat Rachel neden diğer hayatının anılarını gözünün önünden silemiyor? Hangi hayatı gerçek, hangisi halüsinasyon?

Hayatınızın iki farklı hikayesi olsa da ikisi de aynı mutlu sonla bitebilir miydi?
Son sayfaları okurken, birkaç damla göz yaşının gözlerinizden gizlice aktığını fark etmeyeceksiniz bile...

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 
İlk defa kitabını okuduğum bir yazar Dani Atkins. 
Öncelikle kitabın üzerimde bıraktığı olumsuz etkilerden söz etmek isterim. Ancak baştan belirteyim bunların hiç birisi yazar kaynaklı değil. Türkçe çeviri ve kitabın basımında ciddi ve çok sık tekrarlanan hatalar mevcut. Olumlu kullanılması gereken cümlenin olumsuz olarak yazılması -ya da tam tersi- diyaloglarda isimlerin karıştırılması gibi sıkıntılar vardı. Okurken bazen aynı yeri 2-3 defa tekrar etmek ve ne denmek istenebileceği üzerine düşünmek zorunda kalabiliyorsunuz. Ama dediğim gibi bu durumun muhatabı Dani Atkins değil.
Kitabın orijinal adının Fractured olması ve Türkçe karşılığı itibariyle (kırılmış-kırık) kitabı tamamen yansıtıyor olmasına rağmen niçin bu isim verilmiş çeviri yapılırken anlamış değilim. Ben de işi gırgıra vurup kitabı fotoğraflarken böyle bir enstantane yapayım dedim :)

Kitap Rachel üzerine, daha doğrusu onun hayatı üzerine kurulmuş bir roman. Bundan 5 yıl önce (2008 yılının aralık ayında) bir arkadaş toplantısındayken beklenmedik bir kaza ile Rachel'ın hayatı akıl almaz bir şekilde değişiyor. Bir kaza ve iki farklı hayat... 5 yıl sonra yıl 2013'ü gösterdiğinde Rachel hangi hayatın kendisine ait olduğuna emin olabilecek mi?

Romanın kurgusunu çok beğendim. Şu anlamda çok beğendim. Kitabın son 20 sayfasına kadar Rachel'ın başına gelenler ile ilgili çeşitli olasılıklar üretiyor beyniniz. Yazar bunun olabilmesi için elinden geleni yapmış. Ve sizin bütün bu ürettiğiniz senaryolara karşın kitap çok ama çok normal bir son ile bitiyor. Hatta klişe bile diyebilirsiniz belki. Ancak eğer sizin aklınızda oluşan herhangi bir son ile bitmiş olsaydı, bu kitap bir bilim kurgu kitabı olurdu ve gerçek dışılığa doğru kayardı. Kendi adıma gerçek dışı ya da doğaüstü olaylardan hiç hoşlanmadığım için bu sonu ben beğendim.

Güzel, enteresan bir kitaptı bana göre. Sayfa sayısı bakımından da oldukça normaldi. Çarçabuk okunabilecek bir kitap. Tavsiyelerimin arasında yerini almış bulunmaktadır.

Yorumlar

  1. Bu tip kitaplar çok hoşuma gidiyor yani son 20 sayfaya kadar bizi düşündürüp merakladıran.. yazarı yeni duydum ama denemek isterim, fotoğraf yorumu ise harika olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum :) Blogumun yeni bir ziyaretçisi olmasına ayrıca mutlu oldum. Şimdiden keyifli okumalar dilerim. Sevgiler :) @Eren O.

    YanıtlaSil
  3. kitabı biri lütfen açıklarmı 1. hayatı mı 2. hayatı mı gerçek çok merak ediyorum. olumlu yada olumsuz bir cevap verin.

    YanıtlaSil
  4. Kitaba yeni basladiysaniz bunu soylemek istemem; eger okuyup bitirdiyseniz zaten cevabi biliyor olmaniz gerekir... Yorumumda da belirttigim gibi kitabin son 20 sayfasinda her sey aydinliga kavuşuyor.

    YanıtlaSil
  5. kitabı bitirdim bitirmeden sormam zaten ama gerçekten bir anlam veremedim açıklar mısın lütfen

    YanıtlaSil
  6. 1. Hayati mi 2. Hayati mi karıştırıyor olabilirim cunku ben bu kutabi okuyali 1 seneden fazla zaman gecti ama durum şu: anlatilan hayatlardan biri kadin yogun bakimda komadayken gordugu imgelerdi.. Hani hep derler ya yogun bakimda uyurken tanriya yakin olursunuz hayatiniz bir film seridi gibi gecer vs.. O hesap... O yuzden ben de yorumumda bir bilimkurgu durumu yok ortada demistim.. Yani paralel evrenler filan ciksaydi sonunda hic hoslanmayacaktim bu durum en azindan daha normal gelmisti bana

    YanıtlaSil
  7. Yani birinci hayatı gerçek oluyor. Bu durumda Jimmy de ölmüş oluyor. Bende ilk başta böyle senin gibi düşünmüştüm ama derine inince bir kaç şey mantıksız geldi ondan sormuştum açıkladığın için sağol. Açıkçası Jimmy nin ölmesindense şuan kitabın mantıksız gelmesini isterdim :(

    YanıtlaSil
  8. Rica ederim. Ayrica ben de blogumu ziyaret ettigin ve yorum biraktigin icin tesekkur ederim. Her kitap herkeste ayni etkiyi birakmiyor elbette. Paylasim yapmak bu nedenle keyifli. Tekrardan görüşmek dileğiyle.. Sevgiler ve keyifli nice okumalar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder