FRANNY VE ZOOEY-J.D.SALINGER


Kitabın Özgün Adı:  Franny and Zooey
Çeviren: Ömer MADRA
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfa Sayısı:152

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

Bloğa bir yandan önceden okuduğum kitapları yazmaya çalışırken bir yandan da hayat akıp gidiyor ve günler kitapsız geçmemeli elbette... Bu kitap da henüz yeni bitirdiğim bir roman. hakkında ne yazacağımı ben de şu an tam olarak bilemiyorum aslında ama bir başlayalım bakalım neler çıkacak...

Bazı kitaplar henüz kapağına baktığınız andan itibaren sizi esir alır, adını okuduğunuzdaysa artık tamamen ona kapılmış hissedersiniz. Bir an önce onunla baş başa kalma duygusuyla yanar tutuşursunuz. Bazıları ise hayata farklı bir açıdan bakmanıza yarar. Fırtınalı, sürükleyici, heyecan dolu maceralar bahşetmez size ama yine de okuduğunuz için asla pişman olmazsınız. "Franny ve Zooey" de işte aynen böyle bir kitap... Yazarın kendi deyimiyle oldukça yarım yamalak görünüşlü bu kitabı ben yine de sevdim...

Benim 1001 kitabımdan birimiydi bilemiyorum ancak ilk baskısı 1993 yılında yapılmış olan bu kitabı belki o yıllarda okusaydım tesiri bende daha büyük olabilirdi diye düşünüyorum.
Zooey'nin kız mı erkek mi olduğunu kitabın 100 üncü sayfasında hala anlayabilmiş değildim :) Bu, kitaba ait bence komik bir detay. Kitabın sonunda da hala bir jartiyer sorusu aklımda yok değil hani... neyse...

Franny ve Zooey -hepimizin tahmininin aksine-iki kardeş. Zor bir dönemden geçen Franny ailesinin yanında bir müddet vakit geçirmek için yaşadığı şehirden dönüyor. Bu arada, büyük bir parantez açıp, Franny'nin İngiliz Dili ve Edebiyatı okuduğunu, şiirler ve şairler konusunda oldukça hassas olduğunu ve erkek arkadaşıyla tam bu noktada aralarında söze dökülmeyen ciddi bir gerginlik olduğunu belirteyim. Franny ailesinin-özellikle de annesinin- bütün iyileştirme çabalarına rağmen kendini toparlayamıyor ve kardeşi Zooey'nin yaşadığı dünyanın gerçeklerini yüzüne teker teker vurmasıyla kalakalıyor. Zooey her ne kadar annesi tarafından vurdumduymaz olarak nitelendirilse de esasında bence hayatın gerçekten tek farkında olan kişi kendisi...Ailenin diğer bütün fertleri gerçeklik ve hayal arasındaki ince çizgide sıkışıp kalmış gibiler... Peki Zooey'nin bu etkileyici yüzleştirmelerinden sonra Franny'nin durumu ne mi oluyor? O kısım size kalmış...
Keyifli okumalar...

Yorumlar

Yorum Gönder