ATEŞBÖCEĞİNİN ŞARKISI-KRISTIN HANNAH


Kitabın Özgün Adı : Fly Away
Çeviren : Solina SİLAHLI
Yayınevi : Pegasus
Sayfa Sayısı: 476
Arka Kapak Yazısı :

Uzun zaman önce, hayatımın en kötü gecesinde Ateş böceği Yolu denen kapkaranlık bir sokakta yapayalnız yürürken ruhuma dokunan biriyle karşılaştım.
O gün bizim başlangıcımızdı. Aradan otuz yıl geçti... Tuly ve Kate. Sen ve ben dünyaya karşı. Seninle sonsuza dek dost kalacağız.
Ama her hikayenin bir sonu vardır, değil mi? Bir şekilde yola devam etmen gerekir.

_____***_____***_____***_____

Yorumum: 

Ateş böceğinin Şarkısı bir devam kitabı. Ateş böceği Yolu'nu okuyan ve benim gibi etkisinden uzunca bir müddet kurtulamayanların bu devam kitabını mutlaka okuması gerektiğini düşünüyorum. Bununla birlikte yazarımız ilk kitabı okumayanları veya okuyup hatırlamayanları düşünmüş olacak ki kitapta geçmişe atıflar mevcut. 

Bir tesadüfün birleştirdiği iki arkadaş: Kate ve Tully... Aslında birbirlerinden beyaz ve siyah kadar farklılar... Fakat birbirlerine o kadar çok ihtiyaçları var ki... Kendi dünyalarında takılıp kaldıkları yalnızlıklarını birlikte paylaşıyorlar ve aralarında asla kopamayacak bir bağ oluşuyor. Ta ki bu ilişkinin fedakar tarafı olan Kate kansere yakalanana kadar...

Bu hastalık Kate'i ve ailesini olduğu kadar Tully'yi de fazlasıyla derinden etkiliyor ve yaşamı tepetaklak oluyor... Ünlü bir televizyon sunucusuyken artık hiçbir iş alamıyor, yerel bir televizyon kanalında bile program yapmasına imkan tanınmıyor.  Ve bir gün Tully yoğun depresyon altındayken kendi kullandığı arabasıyla ciddi bir kaza geçiriyor. Bu kaza sonucunda epey uzunca bir süre yoğun bakımda kalıyor. Kitapta o hastane günlerini herkesin açısından (Kate'in kocası Johnny, kızı Marah, ikiz oğulları,annesi, Tully'nin senelerdir hesaplaşamadığı annesi...) ayrı ayrı okuyoruz...
Bakalım iki dostu ölüm birbirlerinden ayırabilecek mi?

Kristin HANNAH yazım dili çok akıcı ve etkileyici olan bir yazar. Benim en sevdiğim yabancı kadın romancılardan biri olduğunu söyleyebilirim. Bütün kitaplarını okudum ve buraya yavaş yavaş yazacağım hepsini. Şimdiye kadar hiçbir kitabında hayal kırıklığı yaşamadım. Daha ilk sayfasından itibaren sizi içine çeken bir anlatıma sahip. Benim gibi hayat hikayelerinden hoşlanıyorsanız mutlaka bir Kristin HANNAH kitabı almalısınız, zaten devamı da gelecektir :)

Yorumlar